Eerste 2 dagen - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Janine Dijk - WaarBenJij.nu Eerste 2 dagen - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Janine Dijk - WaarBenJij.nu

Eerste 2 dagen

Blijf op de hoogte en volg Janine

08 Januari 2015 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Dit is alweer mijn derde dag in London. Ik za beginnen vanaf het begin!

Toen ik aankwam op het vliegveld heb ik eerst een trein moeten nemen naar een andere terminal, dit met 3 koffers!! Er was een bus vanuit de universiteit geregeld die ons zou brengen. Toen ik eindelijk de mensen van de universiteit had gevonden moesten we nog ongeveer 1,5 uur wachten. Gelukkig waren er ook al andere studenten, zij waren alleen Amerikaans. Voor hun super makkelijk om te communiceren natuurlijk en ik was nog aan het strugglen met mijn engels haha. Rond een uur of 6 waren we bij de universiteit aangekomen. Als eerste kreeg ik mijn sleutel van de kamer en mijn beddengoed enzo. Toen ik aankwam bij het huis dacht ik wauw is dit echt. Het is 1 lange hal met een elke zijde een deur, in totaal 24 kamers op 1 verdieping. Er zijn 2 badkamers met elk 7 douches en wc's en er zijn 2 keukens. Mijn kamer is klein, maarja zoals thuis zal ik het wel nooit krijgen haha! Ik ben die avond wat gaan eten bij een klein pizzeriatje op campus. Er was een soort van welcome evening georganiseerd. Na het eten ben ik mijn koffers gaan uitpakken, althans ik deed een poging. Er waren geen klerenhangers dusja ik kon niks uitpakken. Die heb ik gister even snel gekocht, anders zou alles voor altijd in de koffers blijven zitten denk ik haha.

Gister hadden we een om half 10 een welcome word. Ik had natuurijk geen boodschappen of iets gedaan, dus ben maar vroeg opgestaan en op zoek gegaan naar iets te eten. Gelukkig vond ik een Starbucks op campus en heb een lekker croissantje gegeten. Daarna hebben we een campus tour gehad. Dit was ook de eerste keer dat ik de campus zag in daglicht. De campus is heel erg oud, alle gebouwen zijn rond de 18de eeuw gebouwd. Het heeft wel wat al die oude gebouwen. Daarnaast is er ook een groot meer op de campus en veel tuin. Het welkom woordje hadden we in Southlands college, dit is ook het gebouw waar ik les heb. Dit gebouw is net nieuw gebouwd dus als enige heel erg modern. Tijdens de campus tour leerde ik een meisje uit Zweden kennen. Eindelijk iemand uit Europa. Na de campus tour kregen we super veel informatie over hoe alles hier gaat op school. Het schoolsysteem is bijna hetzelfde als in Nederland. Op de campus heb je allerlei cafe's, wij hebben geluncht in een cafe van de Student Union. Al het eten op de menukaart is vet. Het bestaat alleen uit broodjes hamburger, nacho's of natuurlijk fish and chips. Maar de hamburger was lekker:) Rond 2 uur ben ik met Zweedse meisje en 2 Amerikaanse meisjes een soort van OV gaan kopen. Deze heb je nodig als je met de bus enzo wil reizen. Het werkt hetzelfde als in Nederland, gewoon geld erop zetten en je kan reizen. Toen we de vervoerskaart hadden zijn we direct naar de supermarkt gegaan. Op campus is een heel klein supermarktje, maar daar kun je lang niet alles kopen helaas. Om bij de grot supermarkt te komen moesten we ongeveer 10 minuten in de bus zitten. Ik heb wat dingen voor in mijn kamer gekocht, zoals beddengoed (dat wat ik gekregen had leek op ziekenhuisbeddengoed) en handdoeken. Ook heb ik eten gekocht voor de hele week. Ik heb echt 100 rondjes gelopen want ik wist niet wat ik moest kopen haha. Ja, mam ik heb medelijden met je dat je dit elke week moet doen!! Maaaar ik heb aardappels gekocht, boontjes, kipfilet en pasta. Ook heb ik brood gehaald, nu nog hopen dat het niet zo droog is haha! Nadat we terugkwamen van de supermarkt hadden we een welcome evening van de Student Union. We hebben daar gegeten en wat gedronken. Elke woensdag is er een feest in een club in Roehampton waar je met de bus naar toe kan. Rond 11 uur gingen we daar naar toe. De club was heel mooi, alleen de mensen warren wel een beetje raar. Maar oke we hebben een gezellige avond gehad. De club was al dicht om 1 uur, dus ik lag half 2 weer op bed. Dat is wel wat anders dan in Nederland haha.

Vandaag hebben we weinig op het programma staan. Om half 12 is er een bijeenkomst om de registratie enzo te regelen en om vakken te wijzigen. Vanmiddag is er een briefing over de tour door de London die we morgen gaan doen. Verder ga ik vandaag nog wat proberen t slapen, want het bed is echt afschuwelijk en ik ben wel 100 keer per nacht wakker.. Maar tot nu toe heb ik het naar mijn zin!!

  • 08 Januari 2015 - 12:28

    Anja:

    Mooi verslag Janine, en zo fijn om te lezen dat je het naaar de zin hebt ( op het matras na dan haha) fijne dag en we bellen!

  • 08 Januari 2015 - 12:42

    Coby Van Dijk:

    Hoi Janine, wat een leuk verslag heb je gemaakt,fijn dat je al wat kontakten hebt gemaakt,het wordt vast een leuke en leerzame tijd.We denken aan je.Liefs opa en oma.

  • 08 Januari 2015 - 14:14

    Kim:

    Jaaaa chick! Super leuk! Succes nog ff met inburgeren. En als die clubs zo vroeg sluiten moet je dus gewoon eerder heen ;-) Enjoy! x

  • 08 Januari 2015 - 15:43

    Marcel:

    Hey Janine, klinkt allemaal erg mooi. Gelukkig stond er iig iets op de menukaart dat je lustte ;-). Weet je nu ook wat boodschappen doen is. Veel plezier en we houden contact ook via de App liefs uit Havelte

  • 08 Januari 2015 - 15:44

    Marcel:

    Ps ik verwacht ook nog wel wat foto's van de campus, als je vader en ik dan komen dan weten we wat we kunnen verwachten hahahaha

  • 09 Januari 2015 - 11:52

    Annet:

    Hey Nien ..super leuk verslag heb je geschreven en mooi dat je dit toch allemaal maar weer mee maakt !
    We hebben al een foto gezien van de universiteit ...een heel bijzonder gebouw !
    Zweinstein is er niks bij haha
    Veel succes en liefs van ons !♥


  • 09 Januari 2015 - 15:15

    Meintje:

    Super leuk meid om je zo een beetje te kunnen volgen. Liefs en blijf genieten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Janine

Actief sinds 11 Okt. 2013
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 3906

Voorgaande reizen:

06 Januari 2015 - 06 Juni 2015

Roehampto University -London

11 Oktober 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: