School is begonnen! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Janine Dijk - WaarBenJij.nu School is begonnen! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Janine Dijk - WaarBenJij.nu

School is begonnen!

Blijf op de hoogte en volg Janine

15 Januari 2015 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Deze week is het dan echt begonnen! Maar natuurlijk was eerst het weekend er nog voordat school begon.
Vrijdag zijn we London in geweest met een groep van 10 meiden. Het was een soort van fotowedstrijd vanuit de school. We kregen een aantal aanwijzingen en we moesten foto's maken van monumenten enzo. Ik ben al sinds dat ik hier ben verkouden, hoest heel erg en heb keelpijn. Ik denk zoals iedereen in Nederland heeft haha! Dus ik had helemaaaal geen zin om 10 kilometer door de stad heen te lopen. Maar ik heb dus toen wel wat van London gezien. We hebben de Big Ben gezien, de London Eye en nog wat meer gebouwen.
'S avonds zijn we naar een feest op school geweest, het heet the Bop. Dit is een feest dat elke vrijdag in de Union bar op school is. Natuurlijk duurde het maar weer tot 2 uur haha maar oke het was gezellig! Zaterdagmiddag zijn we naar een stadje dichtbij de universiteit geweest. We hebben daar gegeten en wat gedronken in een goedkope pub. Alles is hier zoooo duur!!
Zondag ben ik naar een manege geweest in de buurt van de universiteit, omdat ik Dallie toch wel heel erg mis en ik het leuk vond om te zien hoe de maneges hier zijn. Ook heb ik mijn telefoonnummer achtergelaten voor als ze mensen nodig hebben. Buiten school om heb ik hier verder niks te doen, dus ik zou het echt super vinden als ik daar wat kan helpen! Toen heb ik direct even snel boodschappen gedaan. 'S avonds even geskyped met mama en papa hihi.
Maandag begon school dan echt, mijn eerste les was om 12 uur. Ik had het vak Project Management. Dit vak gaat over wat projecten precies zijn en hoe ze in werking gaan. 'S middags had ik nog 2 uur dit vak, dit was dan de seminar van het vak. Dit is les in een wat kleinere groep. Voor dit vak moesten we groepjes maken en moeten we een groepsverslag inleveren aan het eind van het semester. Ik had les tot 6 uur dus daarna ben ik samen met de meiden gaan eten en hebben we een film gekeken.
Dinsdag was mijn vrije dag. De ochtend begon erg saai, ik wist echt niet wat ik vandaag moest gaan doen. Maar het is toch een leuke dag geworden. Ik ben samen met Emily en Jaqueline naar het stadje geweest. We hebben daar bij de subway gegeten en ik heb mijn nagels laten doen. Ook hebben we nog wat geshopt. Ze hebben hier een Primark in elk stadje, dus ik heb een nieuwe sportbroek gekocht. Ik wil me in gaan schrijven voor de sportschool, dus de eerste stap is gezet met een nieuwe broek haha! 'S avonds was er een fundraiser op school voor een deel van de campus. Wij hadden geen idee wat het was, maar het bleek dus een stripshow te zijn haha. Was wel hilarisch om te zien en ja ze gingen ook echt naakt.
Woensdag had ik in de ochtend 3 uren Marketing Management. Dit vak lijkt mij ook heel erg leuk, helaas gingen de laatste 2 uur niet dor omdat de andere studenten hun essay nog af moesten schrijven. Dit is een vak dat het hele jaar doorloopt dus ik heb het eerste deel gemist. Ik volg nog 2 vakken die dit ook hebben. Hierdoor hoef ik waarschijnlijk geen toets te doen, maar moet ik een essay schrijven. 's middags ben ik weer even naar de supermarkt gegaan en heb ik samen gegeten met 2 meiden.
Vandaag heb ik van 2 tot 4 uur Managerial Economics. Ben benieuwd wat dit vak precies inhoudt.

Ik vind het hier erg leuk, alleen heb ik wel echt tijden dat ik me super verveel. Dit komt denk ik vooral omdat ik in Nederland al wel iets te doen heb. Hier heb ik natuurlijk geen paard waar super veel tijd in gaat zitten haha! Dus ik hoop dat als ik me inschrijf voor de sportschool ik wat meer te doen heb. Verder zal ik er wel aan moeten wennen haha!

  • 15 Januari 2015 - 17:46

    Anja/ Mammie :

    Wat weer een super leuk verslag, en ja snap dat je giga veel tijd 'over' hebt.. Van 40 uur werken in de week, s'avonds Dalli rijden en dan nog je heeeele sociale leventje erbij haha.
    Dikke

  • 15 Januari 2015 - 22:43

    Coby:

    Hallo Janine,Wat weer een leuk verslag heb je gemaakt.Kunnen ons best voorstellen dat het soms lange dagen zijn als je maar een paar uur lessen hoeft te volgen.Best een beetje saai als je je sociale leventje en alle andere activiteiten die je in Nederland hebt even moet missen. Maar met dat sociale leven komt het vast goed daar je hebt nog even de tijd.
    We hopen dat het steeds leuker gaat worden. Dikke knuffel en liefs van ons.

  • 16 Januari 2015 - 09:33

    Annet:

    Het Nien, het is idd een grote veranderring voor je qua tijdsbesteding ...hier heb je het heel druk en nu weet je niet waar je met je tijd heen moet !
    De dagen zijn ook maar een paar uur gevuld met lessen !
    Hopelijk hoor je snel iets van de manege en kan je je energie daar kwijt en de sportschool is natuurlijk ook een optie !
    Veel plezier en niet te veel fundraisers ;)
    Liefs van ons ! X

  • 27 Januari 2015 - 17:41

    Annet:

    En we wachten .......X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Janine

Actief sinds 11 Okt. 2013
Verslag gelezen: 104
Totaal aantal bezoekers 3905

Voorgaande reizen:

06 Januari 2015 - 06 Juni 2015

Roehampto University -London

11 Oktober 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: