China Town - Reisverslag uit Kanton, China van Janine Dijk - WaarBenJij.nu China Town - Reisverslag uit Kanton, China van Janine Dijk - WaarBenJij.nu

China Town

Blijf op de hoogte en volg Janine

16 Oktober 2013 | China, Kanton

Joehoe!

Alweer de derde dag hier en het is echt super leuk! Maandag hadden we een introductie van het project dat wij samen met de studenten gaan doen en hebben we spelletjes gedaan (basisschoolniveau hihi) S avonds hadden we een diner in het beste hotel van Guangzhou, was heel erg luxe. De deur werd zelfs voor me open gehouden, ik voelde me er wel thuis :) Maar het eten, tjah niet te eten natuurlijk. Allerlei soorten vlees zoals bief,gans,kip en vis. Niks voor mij dus haha. Maar ik heb toch een beetje groenten geprobeerd maar ja hoor ik moest bijna overgeven zo vies vond ik het haha. De baas van de school was ook mee aan t eten, we zaten totaal afgezonderd van het restaurant in een aparte ruimte. De zaal was aangekleed als een bruiloft, super mooi dus! De baas kwam echt om het half uur om een shotje met ons te drinken en het was vies pfffff. Maar oke, weigeren mag niet dus wij allemaal netjes mee doen. Nadat we hadden gegeten zijn we met zijn allen nog wat gaan drinken op de campus. De straten zijn zo druk, overal chinezen die gezellig een drankje doen of een spelletje spelen. Gister hebben we hele dag aan het project gewerkt. Het project is wel saai en makkelijk maar oke haha. De chinezen hebben standaard een pauze van 2,5 uur, ze eten en gaan dan even slapen. Ik ben nu al aan mijn middagdutje gewend hihi. Het is hier nu ook pauze dus ik ga zo nog weer even slapen. Gisteravond hadden we de dutch night, een feest waarin wij alles moeten regelen. En het was echt super, zo geweldig om al die chinezen uit hun dak te zien gaan. Ik ben ook ongeveer wel 1000 keer op de foto geweest en mijn ego is ook weer op en top. De chinezen zeggen elke you are so beautiful. Ik voel me dan ook nog verplicht om te zeggen you too, maar chinezen zijn heel erg lelijk en ze stinken toch wel een beetje. De chinezen waarmee ik in het projectgroepje zit kunnen heel slecht engels dus het communiceren is nog een beetje moeilijk! Vanmiddag ga ik voor de individuele opdracht naar een advocatenkantoor, heel leuk. Daarna blijven we in de stad met z'n allen.

Nu ga ik heel snel mijn middagdutje houden!

xxxx

  • 16 Oktober 2013 - 09:58

    Anna :

    Hey Nina...wat fijn dat je het naar je zin hebt daar op het eten na dan, maar dat hadden we ook wel verwacht :)
    Jammer dat het project zo saai is, geen uitdaging dus !
    De luxe kan je dus wel aan wennen en da middagdutje haha hoe lang ben je op de universiteit dan als ze een pauze hebben van 2.5 uur ???
    Succes met je opdracht op het advocatenkantoor en dikke kus ! xxx

  • 16 Oktober 2013 - 11:20

    Opa En Oma Van Dijk:

    Hallo janine, fijn dat je het zo naar je zin hebt .een heel bijzonder land dus.dat middagdutje is wel heel luxe voor nederlandse begrippen,toch? Maar een chinees wordt het dus niet. We wensen je veel succes met je project,ben benieuwd hoe het daar op het advokatenkantoor aan toe gaat. Liefs opa en oma.

  • 16 Oktober 2013 - 12:01

    Mama:

    Hey meisie, idd wat een luxe... Middagdutje.. Gelukkig heb je veel slaaphormonen. En ja dat luxe is voor jou geen probleem Paris hihi. Veel succes op het advocatenbureau, best spannend! Ben zo blij dat je het naar je zin hebt ( op het harde matras na dan haha) al een luchtbedje gescoord? Hele dikke kus van ons xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Kanton

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 Oktober 2013

Laatste week

20 Oktober 2013

Weekendje weg

16 Oktober 2013

China Town

13 Oktober 2013

Arrived!

11 Oktober 2013

One day to go!
Janine

Actief sinds 11 Okt. 2013
Verslag gelezen: 101
Totaal aantal bezoekers 3918

Voorgaande reizen:

06 Januari 2015 - 06 Juni 2015

Roehampto University -London

11 Oktober 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: