Weekendje weg - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Janine Dijk - WaarBenJij.nu Weekendje weg - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Janine Dijk - WaarBenJij.nu

Weekendje weg

Blijf op de hoogte en volg Janine

20 Oktober 2013 | Hong Kong, Hong Kong

Hai mensen!

Ik heb echt een geweldig weekend in Hong Kong gehad, wat een super land is dat! Ik zal wel even vanaf het begin beginnen :)

Vrijdag vertrokken we rond 12 uur naar Hong Kong, 2x overstappen met de bus en dan nog door de douane enz. Rond 7 uur waren we eindelijk aangekomen in Hong Kong. Hong Kong staat vol met torens, eigenlijk zijn het alleen maar torens. Het is een heel andere wereld als dat China is. Ik hou er wel van hihi.Ik dacht dat we in een luxe hotel zouden slapen, jammer genoeg sliep ik op een kamer met 9 mensen, 3 stapelbedden van 3 hoog. Ja ik moest bijna even huilen. En maar 1 badkamer. Maar oke, ik dacht he we gaan eens even net doen alsof we backpackers zijn. Gelukkig hebben we die avond wel heerlijk gegeten bij de mac hihi. Nadat we gegeten hadden zijn we even rond gaan lopen en de stad een beetje verkend. Natuurlijk moesten we ook feesten, dus wij met een taxi naar de straat waar alle clubs waren. Ik heb nog nooit zoveel feestende mensen in 1 straat gezien, geweldig om te zien was het. We gingen naar een club die 7the heaven heette en dat was het ook echt. Iedereen liep strak in pak en de dames in mooie jurken. Stond ik daar dan met mijn spijkerbroek met gaten erin haha. Ik voelde me echt een heel klein beetje underdressed. Maar de sfeer daar was echt super. In de club waren er ook een aantal tafels waar de rijke zakenmannen zaten met huge flessen champagne. Nadat we daar even gefeest hadden zijn we naar een club op het dak van een toren gegaan, 29ste verdieping. Dat was zo super om Hong Kong van boven te zien, ook al was het lang niet het hoogste gebouw. De clubs zijn zo superluxe en duur, maar de sfeer die maakt dat wel weer goed. Een wijntje voor 7 euro is toch wel iets aan de dure kant haha. In ieder geval heb ik een super leuke avond gehad.

Zaterdag hebben we eerst tot een uur of 12 geslapen en zijn daarna gaan ontbijten bij de mac. Omdat we toch iets van de cultuur wilde zien zijn we de Peak gaan bezoeken. Met een tram ga je dan bijna steil omhoog naar een hele hoge heuvel. Boven daar was heel hong kong te zien, alle torens waren mooi verlicht. Daar hebben we toen ook gegeten met het uitzicht over Hong Kong. Nadat we gegeten hebben zijn we natuurlijk weer uit geweest en hebben we het strand nog gezien. Hong Kong is gewoon echt zo mooi, ik wil er ook zeker weten nog een keer naar toe. De hele stad is zo geweldig ingericht, allemaal heel erg luxe en schoon. Ook zijn daar alle merken van de hele wereld te koop, allemaal super mooie winkels enz. Ik liep natuurlijk ook weer tegen alle mensen in op het voetpad, even niet bij nagedacht dat ze daar links rijden in plaats van rechts haha.

Vanmiddag om half 6 zijn we weer vertrokken uit Hong Kong naar China. Moesten ongeveer een uur wachten bij de douane, dus mijn humeur was niet echt meer geweldig haha. Gelukkig in de bus nog wel kunnen slapen. Vond het echt jammer dat we maar 2 dagen in Hong Kong hebben gehad, had zo veel liever daar gebleven. Veel meer verwesters dan hier, nu weer lekker kantine food eten jammie (kots).

Morgen om half 9 hebben we weer gewoon sport, dus ik zal heel snel mijn tas uitpakken en lekker op bed!

From China with love xxx

  • 20 Oktober 2013 - 20:30

    Anja:

    Wat een geweldig verslag, en ik geloof Paris dat Hongkong een stad naar je hart is ( op de hotelkamer na dan hihi ) Nu weer de ' drank' kilo's eraf sporten en aan de studie. Sweet dreams en tot morgen xxxxxx

  • 21 Oktober 2013 - 18:50

    Marcel:

    Hey Janine. Mooi verslag hoor. Net wat wat je moeder zegt is het de stad voor jou. Maar ach met zijn allen op een kamer is toch gezellig en 1 badkamer valt toch mee het is net een camping en je bent gek op kamperen dus no problem for you :-) liefs uit Havelte

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hong Kong, Hong Kong

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 Oktober 2013

Laatste week

20 Oktober 2013

Weekendje weg

16 Oktober 2013

China Town

13 Oktober 2013

Arrived!

11 Oktober 2013

One day to go!
Janine

Actief sinds 11 Okt. 2013
Verslag gelezen: 95
Totaal aantal bezoekers 3915

Voorgaande reizen:

06 Januari 2015 - 06 Juni 2015

Roehampto University -London

11 Oktober 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: